نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
22762
-
الف
+

10فلم برتر هندی از نظر معتبرترین سایت سینمایی

«عامر خان» بازیگر سرشناس هندی در 5 فلم برتر لیست 10 تایی سایت رسمی IMDb نقش آفرینی کرده است .

سایت رسمی IMDb ، لیستی از ده بهترین فلم های سینمای هند را معرفی کرده است که در آن ها پنج فلم با نقش آفرینی بازیگر نام آشنای هند «عامر خان» به چشم می خورد.

به گزارش آی فیلم2، بسیاری از افراد 250 فلم لیست ابتدایی IMDb را در دسته بهترین فلم ها طبقه بندی می کنند. برخی از آنها این فلم ها را به عنوان مرجعی برای توصیه به دیگران نیز لحاظ می کنند. شاید شما هم موافق باشید که در این لیست فلم هایی هستند که واقعا ارزش بالایی دارند. ما در لیست زیر سعی کرده ایم ده فلم مطرح و برتر هندی را که در لیست 250 بهترین IMDb نیز جایگاه خوبی دارند را برایتان معرفی کنیم.

1. ستاره‌های روی زمین «Taare Zameen Par»

ستاره‌های روی زمین فلم درام و ماجرایی که در سال 2007 ساخته شد.

این فلم در داخل و خارج از هند موفق بود. در لیست 250 فلم برتر تاریخ سینما که توسط وبسایت imdb تنظیم شد، این فلم با امتیاز 8.2 از 10، در رتبه 120 قرار دارد؛ و با این که امتیازش با فلم کمیدی «سه احمق» یکی است اما رتبه اش از این فلم نیز بالاتر می‌باشد. ستاره‌های روی زمین نامزد اسکار بهترین فلم خارجی زبان نیز شد. این فلم نخستین کارگردانی «عامر خان» می‌باشد که تهیه کنندگی فلم نیز توسط خان و در کمپنی شخصی او یعنی عامر خان پرود اکشنز انجام شد.

2. دنگال «Dangal»

دنگال فلم درام و بر اساس واقعیت است که در سال 2016 ساخته شد.

داستان فلم بر اساس زندگی «ماهاویر سینگ پوگات» یک کشتی‌گیر قدیمی می‌باشد که مربی‌گری فرزندانش برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشتی کشور هند را بر عهده می گیرد.

3. سه احمق «3 Idiots»

«سه احمق» فلم درام و کمیدی که در سال 2009 ساخته شد.

این فلم محبوب‌ترین کمیدی بالیوودی در خارج از هند محسوب می‌شود. امتیاز این فلم 8.2 از 10می‌باشد که در رتبه 102 وبگاه معتبر IMDb قرار دارد. سه احمق به فارسی نیز دوبله شده و در ایران هم نمایش یافته است.

4. یک چهارشنبه «!A Wednesday»

«یک چهارشنبه!» فلم درام که در سال 2008 ساخته شد.

یک چهارشنبه! فلمی هندی در سبک درام است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به «انوپم کهیر»، «نصیرالدین شاه»، «جیمی شرگیل» و «عامر بشیر» اشاره کرد.

5. زعفرانی رنگش کن «Rang dDe Basanti»

«زعفرانی رنگش» کن فلم درام که در سال 2006 ساخته شد.

فلمی هندی در سبک درام به کارگردانی «راکیش امپراکاش مهرا» با نقش آفرینی عامر خان که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد.

6. کلک «hera pheri»

«کلک» فلم کمیدی که در سال 2000 ساخته شد.

این فلم کمیدی داستانی سه مرد را روایت می کند که تماسی از طرف یک اختطافگر دریافت می کنند، جوابی برای حل تمام مشکلات مالی خود پیدا می کنند. اما همه چیز خوب پیش در این فلم کمیدی «اکشی کومار»، «سونیل شتی»، «پارش راوال» نقش آفرینی کرده اند.

7. مونا بد ماش و محبت جادویی Munna bhai MBBS

«مونا بد ماش و محبت جادویی» فلم کمیدی که در سال 2003 ساخته شد.

یک تبهکار هندی که در کارش بسیار هم موفق بوده است و نامش در شهر لرزه بر اندام ها می اندازد، تصمیم می گیرد به خواسته پدرش عمل کند و داکتر شود در این فلم بازیگرانی همچون «سانجی دات»، «سونیل دات»، «گریسی سینگ» ایفای نقش کرده‌اند.

8. هر کسی سبک خود را دارد «Andaz Apna Apna»

«هر کسی سبک خود را دارد» فلم کمیدی که در سال 1993 ساخته شد.

دو مجرم خرده پا برای بدست آوردن دختر یک میلیاردر با هم رقابت می کنند.از طرفی باید از او در مقابل تبهکاری شرور محافظت کنند در این فلم بازیگرانی همچون «عامر خان»، «سلمان خان»، «راوینا تاندون»، «کاریشما کاپور»، ایفای نقش کرده‌اند.

9. شعله «Sholay»

«شعله» فلم اکشن ماجرایی که در سال 1975 ساخته شد.

شعله نام فلمی به کارگردانی «رامش سیپی» است. این فلم از بزرگ‌ترین فلم‌های سینمای هند محسوب می‌شود که در جشنی که به مناسبت یکصدسالگی سینمای بالیوود برگزار شد، به عنوان برترین فلم سینمای هند در یک قرن گذشته معرفی گردید. بازیگران اصلی فلم «دارمندرا»، «آمیتاب باچان»، «سانجیو کومار» و «هما مالینی» بودند.

10. پرواز «Udaan»

«پرواز» فلم درام که در سال 2010 ساخته شد.

پس از گذراندن هشت سال در یک مکتب شبانه روزی، روهان به شهر کوچک خود بازمی گردد اما با پدر زورگو و برادری که حتی از وجودش اطلاع نداشت روبرو می شود. او که مجبور می شود برخلاف میلش در فابریکه پدر خود کارکند،تلاش می کند بر شرایطش غلبه کرده و به رویای خود و تبدیل شدن به یک نویسنده دست یابد.

چیزی که در این لیست به چشم می خورد تعداد دفعاتی هست که عامر خان در 10 فلم برتر از نظر سایت رسمی IMDb نقش آفرینی کرده است.

 

نظر شما
ارسال نظر